woensdag, oktober 21, 2009

"Vrouwen zijn door een nare ervaring vaak voor het leven getekend. In Hoezo, het zwakke geslacht? vertellen uiteenlopende vrouwen over hun nare ervaring én hun kracht. De keuze die ze hebben gemaakt om verder te gaan en de manier waarop zij dat hebben gedaan vormen een bron van inspiratie voor alle vrouwen. Boeiende en soms ontroerende verhalen die laten zien dat er áltijd licht is aan het einde van de tunnel."


Hierover gaat het boek dat ik deze maand heb gelezen. Het zijn eerder allemaal korte verhaaltjes van vrouwen over iets naars dat ze hebben meegemaakt en welke les ze eruit leerden, wat hun kracht was om door te blijven gaan en te blijven vechten.

Ik vond het echt schitterend om te lezen! Wat sommige mensen wel niet meemaken in hun leven en hoe sterk ze wel niet zijn om niet op te geven. Ik kan mij wel voorstellen dat mensen die zich in een moeilijke situatie bevinden, zich veel beter voelen na het lezen van dit boek. Het geeft echt zo'n gevoel van 'natuurlijk moet je blijven doorgaan! Voor alles is een oplossing en alles lukt. Ookal is het met kleine stapjes en meer vallen dan opstaan'. Zelf woon ik natuurlijk nog thuis en ben ik nog jong, maar de verhalen uit dit boek zal me zeker bijblijven. Het is dus zeker een aanrader om eens te lezen. En mensen die niet graag lezen, dit boek leest heel vlot! Je wilt gewoon altijd verder lezen, te weten komen wat er nog gebeurt. Wat het boek ook 'speciaal' maakt is dat de auteur zelf iets ergs heeft meegemaakt en daarom met andere vrouwen de ervaring wou delen en een boek wou schrijven waar andere vrouwen hun steun konden in vinden. Naar mijn mening, is dat haar zeker gelukt.

1 opmerking:

  1. Even iets heel anders:
    Wil jij misschien een keer laten zien hoe jij jouw wenkbrauwen doet? Want jij hebt een soort van 'streepjes', sorry ik weet niet hoe ik het anders kan zeggen.
    MAAR! Dat vind ik dus super mooi en morgen ga ik naar de kapper en laat ik mn haar heel anders knippen, tijd voor een nieuwe look dus! En daar horen natuurlijk mooie wenkbrauwen ook bij! Dus zou je dat misschien willen laten zien in een filmpje? (foto's zijn natuurlijk ook goed!)

    kusje!

    BeantwoordenVerwijderen