woensdag, oktober 14, 2009

Mijn haartips deel 2

Mijn haartips
Deel 2





Enkele maanden geleden schreef ik over "Mijn haartips", hoe ik mijn haar verzorg, wat ik gebruik, do's and dont's. Wat je wel moet weten is dat ik dik,dof,droog en breekbaar haar heb dat ook nog eens sterk golft. Dus als je dun vettig haar hebt zullen deze tips uiteraard niet helpen voor jou.



Tip 6 : Schoonheidsslaapje
Slapen is niet alleen belangrijk voor een gezonde huid, ook voor gezond haar. Net zoals onze huid herstelt van de schade overdag doet ons haar dat ook. Maar als je gaat slapen is het beter om je haar op te steken dan dat je het loslaat. Want als je veel beweegt tijdens de slaap beschadig je zo ook je haren. Daarom is het een goed idee om voor het slapen gaan je haar eens goed te borstelen, alles bijeen nemen en gewoon simpelweg opsteken zodat het vast blijft zitten. Je kan het ook in een losse vlecht steken. Ook heb ik al vaak horen zeggen dat een satijnen hoofdkussen je haar lekker shiny zou maken. Ik ben dan ook al een tijdje op zoek naar een satijnen hoofdkussen maar tevergeefs ...


Tip 7 : Duur is beter
Er zijn veel mensen die hun haar gezond kunnen houden met producten vanbij de drogist. Ik niet. Absoluuuuut niet! Ik merk duidelijk het verschil tussen een duurder kappersproduct en een product van tussen de 3-7 euro. Als je onhandelbaar en moeilijk haar hebt is het beter om toch wel te investeren in duurdere producten. Ik gebruik producten van Redken en L'oréal Prof, persoonlijk vind ik Redken thé best! En in Sluis kan je ze bvb kopen aan een ferme prijsvermindering ;) Ook heb je er niet zo heel erg veel van nodig, wees zuinig. Shampoo enkel op de hoofdhuid en conditioner op je puntjes. Wat ook wel een goed product is (en heel bekend) is de Frizz-Ease lijn van John Frieda, verkrijgbaar bij de drogist en ongeveer 8euro per fles.


Tip 8 : Afwisseling
Afwisseling van producten is nodig! En dan vooral je shampoo en conditioner. Na een tijdje geraakt je haar gewoon aan de ingrediënten vanuit de producten en heeft het minder effect. Daarom kan je beter twee verschillende soorten shampoo/conditioner kopen en zo iedere wasbeurt afwisselen.


Tip 9 : Less is more
Never forget : less is more! Is bij haast alles zo. Ook bij de producten die je gebruikt voor je haar. Je hoeft geen halve bus haarlak op je haar te spuiten of drie keer een serum aanbrengen na het wassen van je haar. Dat maakt je haar terug vies en vuil. Gebruik gewoon voldoende naargelang de lengte van je haar. Ook je haar wassen hoeft niet iedere dag of om de twee dagen. Probeer toch 3 dagen te wachten, zékér bij droog haar! En als het was vettig is, en je toch niets speciaals moet doen op die dag...laat het gewoon zo. Steek het op of een dikke haarband en niemand die het merkt.


Tip 10 : Olie of wax
Heb je wat last van statisch/pluizig haar? Don't worry. Olie en wax zijn de perfecte oplossingen. Natuurlijk moet je hier niet té veel van gebruiken anders kan je zo frieten bakken in je haar. Ik gebruik vaak de Studio Architect Glanswax van L'Oréal en de kokosnoot olie van Palmer's. Later ga ik wat meer vertellen over het product van Palmer's. Dit product is eigenlijk ook meer op basis van een wax maar met olie en vitamine E erin verwerkt.
Ook deze keer waren de tips nog redelijk basic, maar ik moet ergens starten natuurlijk ;) Als jullie nog vragen hebben of andere tips, let me know! Alles is welkom.


1 opmerking:

  1. Thanks!

    Ik ga die wax kopen en je advies opvolgen, zeker wat redken betreft.

    Als je nog meer tips hebt, graag posten!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen